Texty pro infografiky

Autor: | Datum: Jan 28, 2013 | Rubrika: Blog, Copyporadna, Reference | 2 komentář

Texty pro infografiky

Také jste přehlceni informacemi? Kolik slov, čísel, sdělení se na vás za celý den sesype? Ale co když chcete světu sdělit něco skutečně zajímavého? Nebo fádního ale zajímavě? Zkuste infografiky – moderní a účinnou vizualizaci dat.

Proč jsou infografiky tak oblíbené?

  • Infografiky vás donutí prezentovat to nejpodstatnější a nejzajímavější. Obsah je stručný, respektive podaný ve zkratce.
  • Grafické zpracování obsahu většinou zaujme. Lidé mu budou raději věnovat více času a pozornosti, než obsáhlému, byť strukturovanému textu.
  • Obrazové zpracování sdělení bude pro čtenáře lépe zapamatovatelné.
  • Infografiky budou lidé ochotněji šířit dále.

Aby byla infografika dobrá

Chcete přijít se zajímavou infografikou? Přejete si zaujmout? Zaměřte se při tvorbě infografiky na následující body:

Cíle

  • Co je cílem infografiky? Čeho chcete dosáhnout?
  • Jaká je cílová skupina, na kterou míříte?

Obsah

  • Vybral/a jsem skutečně to nejpodstatnější?
  • Je sdělení stručné?
  • Je sdělení snadno srozumitelné?
  • Jsou informace správné? Vztahují se ke správným souvislostem?
  • Uvádím zdroje, ze kterých čerpám?

Forma

  • A co grafika? Je design pěkný, líbivý a profesionální?
  • Je uspořádání dat přehledné? Používá stereotypy ve vnímání barev, tvarů apod.?

Místo a čas publikování

  • Kde bude infografika prezentována? Na webu nebo v e-shopu?
  • Na sociálních sítích? Na kterých? A kdy infografiku zveřejníte?
  • Chcete, ať se správně zobrazuje v mobilech a na tabletech? Nebo vyjde v tištěné podobě? Bude se distribuovat e-mailem?

Každá z těchto otázek může mít vliv na úspěch či neúspěch vaší infografiky a naplnění jejich cílů. Příklady z praxe?

Příklady infografik – pečlivě vybíraný obsah, textů poskrovnu

Pro Řeznictví Stiborek a syn jsme ve spolupráci s grafiky společnosti Plus Design & Marketing v roce 2011 zpracovali infografiky doporučující způsoby zpracování jednotlivých druhů vepřového a hovězího masa. Možná si něco podobného pamatujete z některého místního řeznictví. Infografiky se objevily na webu řeznictví i na sociálních sítích.

Pro internetový portál Facemag.cz jsme připravili řadu původních infografik, několik jich bylo přeloženo z angličtiny. K publikování infografik na portále Facemag.cz jsem zpracovávala také doprovodné články. Svůj život si prožily také na Facebooku a na Twitteru.

Pro regionální zpravodajský portál Frenštát.cz vznikla v naší dílně například infografika porovnávající počet registrovaných uživatelů Facebooku na počet obyvatel města Frenštát v porovnání s ostatními městy okresu Nový Jičín.

Infografiky pro společnost Decci (FVE CZECH) jsou primárně určeny pro webovou prezentaci a pomáhají zpřehlednit nabídku služeb představených na webu nebo například strukturu společnosti.

2 Comments

  1. I learned so much from this post. The ability to break down hard to understand ideas is something I really admire.

  2. The writing style had me at hello. Engaged from start to finish, just like a perfect first date.

Leave a Reply to Marta Terra Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>