Opravdu musí být vaše firma mladá a dynamická?

Autor: | Datum: Dec 21, 2012 | Rubrika: Blog, Copyporadna | 6 komentář

Opravdu musí být vaše firma mladá a dynamická?

Určitě už jste se s nimi setkali. Jsou mladé a jsou dynamické. Případně dynamicky se rozvíjející. Stovky českých firem, společností i jejich týmů jsou takové. Představují se tak ve svých inzerátech a pracovních nabídkách. Stejným způsobem se prezentují na svých webových stránkách nebo na konci svých tiskových zpráv. Jaká další klišé a popisy “o nás” firmy používají?

Jaké jsou české firmy?

Jakých popisů se drží české firmy, když o sobě píší? (Doplníte mě v diskuzi?)
Dozvíte se často, že firma/společnost je:

  • mladá a dynamická,
  • dynamicky se rozvíjející,
  • expandující,
  • silná, ekonomicky silná,
  • obchodně úspěšná,
  • stabilní,
  • česká, ryze česká, mezinárodní, nadnárodní apod.,
  • má zkušený tým odborníků,
  • nová,
  • zdravá,
  • spolehlivá,
  • s dlouholetými zkušenostmi,
  • s dlouholetou tradicí,
  • přední výrobce/dodavatel,
  • výrobní/dodavatelská společnost,
  • jedna z největších,
  • profesionální, vysoce profesionální apod.

…a její pracovníci jsou zkušení a kreativní.

“Rozuměj heslům: Jsme mladá a dynamická firma = nemáme nic, kromně ambicí.” @aveius

Nemusíte být mladí a dynamicky se rozvíjející

Slovní spojení “mladá, dynamicky se rozvíjející firma” a jemu podobná zaručeně ty, které chcete svým popisem zaujmout neosloví. Nic o vás totiž nevypovídá. Jde o natolik nadužívaný pojem, že i kdyby byl sebevíc pravdivý, nenese žádnou vypovídající hodnotu.

Než začnete psát stránku “o nás”, přemýšlejte:

  • Koho popisem “o nás” chcete ve skutečnosti oslovit?
  • Jak na něj chcete zapůsobit?
  • Co o vás chtějí klienti ve skutečnosti vědět?
  • A proč?

Pokud nenajdete odpověď ani na jednu z těchto otázek, potřebujete na svém webu vůbec nějaké “o nás”?.
Máte-li jasno, ptejte se: jak to udělat?

Odlište se

Věřte nebo ne, výše uvedenému typu popisů se můžete také úplně vyhnout. Jak? Přemýšlejte o tom, čím se odlišujete. Co skutečně vystihuje vaši jedinečnost? Napište, co konkrétně děláte, čemu se věnujete, v čem jste nejlepší a proč. Jaké jsou vaše výsledky, nejdůležitější reference, jak se zapojujete do veřejného dění. Můžete také jmenovitě představit svůj tým. Stránku O nás můžete pojmout formou stručného, poutavého příběhu. Výbornou službu vám mohou udělat fotky nebo videa, díky kterým si druzí lépe představí, jak u vás vypadá běžný pracovní den a v jakém prostředí pracujete. Obrázky z fotobanky mohou udělat dojem, ale moc konkrétního toho o vás neřeknou.

“Právě kolem proběhly nějaké dvě děti. Zřejmě se snažíme dostát tvrzení, že jsme mladá a dynamická firma.” @frahor

Psát o sobě je těžké. Nevidíte se

Je velice těžké psát sami o něčem, čeho jste součástí. Nevíte si s tím rady? Najměte si copywritera. Uvidí vaši společnost s potřebným odstupem, zaměří se na to nejpodstatnější a dokáže zformulovat text tak, aby druhým výstižně sdělil to, co o vás skutečně potřebují vědět.

A nejde jen o obsah, ale také o formu, jakou se přestavíte. Pár příkladů, jak lze firmu také představit:

Se kterými klišé jste se v souvislosti s popisem firem setkali? Řešili jste sami otázku, jak se nejlépe představit? Napadají vás jiné způsoby, kterými je možné svou společnost představit?

6 Comments

  1. Ano, Petro, jde to i jinak, hlavně pokud má forma co říct. Takhle jsem to třeba udělal pro pana Krčmáře, zručného zlatníka – http://www.veneo.cz/filozofie-veneo.html

    A funguje to.

    Článek je fajn, díky za něj:)

  2. Marceli, díky za příklad. Forma rozhovoru je pro čtenáře určitě lákavá a je šance, že se do textu začtou. Je to forma, která umožňuje naznačit vše v jednom – zvládneš použít příbeh, zároveň představit firmu i jejího majitele, popsat historii i filozofii nebo produkty. Dobrý tip.

    • Přesně, to byla motivace. Plus jsou další možnosti – fotografie, video, grafy, infografiky. Jenže každý klient se přesvědčit nedá. Nebo alespoň ne hned, což znáš určitě sama. “Dynamický kolektiv” je zatím těžký soupeř:)

  3. Já osobně mám přejedeno “X důvodů, proč zvolit nás” (v různých obměnách). Dva z oněch důvodů často jsou, že “jsme mladá” a “dynamická”. Petro, co si o tomto myslíte vy?

    • Zdá se, že jsem zazdila jednu bleskurychlou odpověď, takže jedna velká omluva směřuje k Elišák. Ale k věci. Naprosto souhlasím, že v této podobě se “X důvodů, proč zvolit nás” pravděpodobně naprosto míjí účinkem. Stejně jako je to se všemi ostatními texty, i “Důvody, proč spolupracovat právě s námi,” ať už jich je kolik chce, se dají po obsahové stránce uchopit dobře, nebo špatně. Koneckonců i takové Obchodní podmínky e-shopu mohou být sterilně správné, nebo naopak netradičně lidské. Ale rozumím tomu, že někdy je obtížné – i v textech – vyjít z šedi průměru a vykročit odvážně jiným směrem.

  4. If you do not complete this vital step, you may end up facing
    criminal charges. Chances are if you have in kids that are in school,
    that the location might be the most important feature.
    Or they may have to hand back all the interest
    the money has made since the deposit was given.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>