O knize Obsahový marketing – nakrmte internet svým obsahem

Autor: | Datum: Jun 25, 2014 | Rubrika: Blog | 0 komentářů

O knize Obsahový marketing – nakrmte internet svým obsahem

Dostala se mi nedávno do rukou publikace Obsahový marketing – nakrmte internet svým obsahem. Autoři Josef Řezníček a Tomáš Procházka ji zprvu vydali pod hlavičkou svého Včeliště.cz jako e-book, později vyšla publikace knižně pod záštitou nakladatelství Computer Press. Papír této knize podle mého názoru sluší více.

Systematicky a zeširoka

Máte-li rádi ve věcech řád a systém, kniha Obsahový marketing – nakrmte internet svým obsahem se vám bude určitě líbit. Dodá vám základní přehled, poskytne souvislosti, navede vás správným směrem. To vše přehledně a systematicky:

  • od základního seznámení s obsahovým marketingem,
  • přes pochopení potřeb cílové skupiny,
  • přípravu obsahové strategie,
  • až po budování samotného obsahu,
  • jeho  propagaci a
  • vyhodnocování výsledků obsahového marketingu.

Pro jednotlivce i týmy

Autoři přistupují k tématu skutečně komplexně. Jde o první počin o celistvé uchopení obsahového marketingu v češtině, a troufnu si říct, že poměrně zdařilý. Publikace je napsána tak, že se v ní najdou začínající jednotlivci; autoři ale nezapomínají ani na principy přípravy a distribuce obsahu v rámci většího marketingového týmu.

Publikace je vhodná nejen pro amatéry, nebo juniory, kteří s obsahovým marketingem teprve začínají, ale bude určitě přínosná i pro ty, kdo se v oboru pohybují již delší čas.

Množství odkazů v textu na další zdroje dává čtenáři tušit, že je možné v tématu zabrouzdat ještě mnohem hlouběji. Četné názorné ukázky i přílohy se šablonami pro obsahový marketing knize dodávají na praktičnosti. Řada odkazů, šablon a dalšího doplňkového materiálu je čtenářům k dispozici na webu marketingobsahem.cz.

Zpracování

A jestli je něco, co se mi na publikaci nelíbí? Mám snad jen 3 malé výtky:

  • Osobně si myslím, že by knize prospělo méně vlastního promování autorů a jejich práce. Respektive by jej bylo možné lépe skrýt do praktických ukázek, aniž by přitom bylo potřeba tolik tlačit na pilu v rámci textu samotného.
  • V některých pasážích se autoři poměrně často opakují. Jde zejména o úvodní části publikace, kde je opakování základních informací spíše ke škodě, než k užitku.
  • A ano, objevila jsem v textu pár drobných chyb a překlepů. To nemohu kvůli své profesní deformaci nezmínit…

Každopádně tyto nedostatky nejsou důvodem, proč byste do této jedinečné knihy neměli alespoň nahlédnout.

PS: A chcete-li znát můj pohled na obsahový marketing, nahlédněte do bonusové části knihy, kde najdete rozhovory s vybranými českými odborníky na copywriting.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>