Opravdu musí být vaše firma mladá a dynamická?

Autor: | Datum: Dec 21, 2012 | Rubrika: Blog, Copyporadna | 13 komentář

Opravdu musí být vaše firma mladá a dynamická?

Určitě už jste se s nimi setkali. Jsou mladé a jsou dynamické. Případně dynamicky se rozvíjející. Stovky českých firem, společností i jejich týmů jsou takové. Představují se tak ve svých inzerátech a pracovních nabídkách. Stejným způsobem se prezentují na svých webových stránkách nebo na konci svých tiskových zpráv. Jaká další klišé a popisy “o nás” firmy používají?

Jaké jsou české firmy?

Jakých popisů se drží české firmy, když o sobě píší? (Doplníte mě v diskuzi?)
Dozvíte se často, že firma/společnost je:

  • mladá a dynamická,
  • dynamicky se rozvíjející,
  • expandující,
  • silná, ekonomicky silná,
  • obchodně úspěšná,
  • stabilní,
  • česká, ryze česká, mezinárodní, nadnárodní apod.,
  • má zkušený tým odborníků,
  • nová,
  • zdravá,
  • spolehlivá,
  • s dlouholetými zkušenostmi,
  • s dlouholetou tradicí,
  • přední výrobce/dodavatel,
  • výrobní/dodavatelská společnost,
  • jedna z největších,
  • profesionální, vysoce profesionální apod.

…a její pracovníci jsou zkušení a kreativní.

“Rozuměj heslům: Jsme mladá a dynamická firma = nemáme nic, kromně ambicí.” @aveius

Nemusíte být mladí a dynamicky se rozvíjející

Slovní spojení “mladá, dynamicky se rozvíjející firma” a jemu podobná zaručeně ty, které chcete svým popisem zaujmout neosloví. Nic o vás totiž nevypovídá. Jde o natolik nadužívaný pojem, že i kdyby byl sebevíc pravdivý, nenese žádnou vypovídající hodnotu.

Než začnete psát stránku “o nás”, přemýšlejte:

  • Koho popisem “o nás” chcete ve skutečnosti oslovit?
  • Jak na něj chcete zapůsobit?
  • Co o vás chtějí klienti ve skutečnosti vědět?
  • A proč?

Pokud nenajdete odpověď ani na jednu z těchto otázek, potřebujete na svém webu vůbec nějaké “o nás”?.
Máte-li jasno, ptejte se: jak to udělat?

Odlište se

Věřte nebo ne, výše uvedenému typu popisů se můžete také úplně vyhnout. Jak? Přemýšlejte o tom, čím se odlišujete. Co skutečně vystihuje vaši jedinečnost? Napište, co konkrétně děláte, čemu se věnujete, v čem jste nejlepší a proč. Jaké jsou vaše výsledky, nejdůležitější reference, jak se zapojujete do veřejného dění. Můžete také jmenovitě představit svůj tým. Stránku O nás můžete pojmout formou stručného, poutavého příběhu. Výbornou službu vám mohou udělat fotky nebo videa, díky kterým si druzí lépe představí, jak u vás vypadá běžný pracovní den a v jakém prostředí pracujete. Obrázky z fotobanky mohou udělat dojem, ale moc konkrétního toho o vás neřeknou.

“Právě kolem proběhly nějaké dvě děti. Zřejmě se snažíme dostát tvrzení, že jsme mladá a dynamická firma.” @frahor

Psát o sobě je těžké. Nevidíte se

Je velice těžké psát sami o něčem, čeho jste součástí. Nevíte si s tím rady? Najměte si copywritera. Uvidí vaši společnost s potřebným odstupem, zaměří se na to nejpodstatnější a dokáže zformulovat text tak, aby druhým výstižně sdělil to, co o vás skutečně potřebují vědět.

A nejde jen o obsah, ale také o formu, jakou se přestavíte. Pár příkladů, jak lze firmu také představit:

Se kterými klišé jste se v souvislosti s popisem firem setkali? Řešili jste sami otázku, jak se nejlépe představit? Napadají vás jiné způsoby, kterými je možné svou společnost představit?

13 Comments

  1. Ano, Petro, jde to i jinak, hlavně pokud má forma co říct. Takhle jsem to třeba udělal pro pana Krčmáře, zručného zlatníka – http://www.veneo.cz/filozofie-veneo.html

    A funguje to.

    Článek je fajn, díky za něj:)

  2. Marceli, díky za příklad. Forma rozhovoru je pro čtenáře určitě lákavá a je šance, že se do textu začtou. Je to forma, která umožňuje naznačit vše v jednom – zvládneš použít příbeh, zároveň představit firmu i jejího majitele, popsat historii i filozofii nebo produkty. Dobrý tip.

    • Přesně, to byla motivace. Plus jsou další možnosti – fotografie, video, grafy, infografiky. Jenže každý klient se přesvědčit nedá. Nebo alespoň ne hned, což znáš určitě sama. “Dynamický kolektiv” je zatím těžký soupeř:)

  3. Já osobně mám přejedeno “X důvodů, proč zvolit nás” (v různých obměnách). Dva z oněch důvodů často jsou, že “jsme mladá” a “dynamická”. Petro, co si o tomto myslíte vy?

    • Zdá se, že jsem zazdila jednu bleskurychlou odpověď, takže jedna velká omluva směřuje k Elišák. Ale k věci. Naprosto souhlasím, že v této podobě se “X důvodů, proč zvolit nás” pravděpodobně naprosto míjí účinkem. Stejně jako je to se všemi ostatními texty, i “Důvody, proč spolupracovat právě s námi,” ať už jich je kolik chce, se dají po obsahové stránce uchopit dobře, nebo špatně. Koneckonců i takové Obchodní podmínky e-shopu mohou být sterilně správné, nebo naopak netradičně lidské. Ale rozumím tomu, že někdy je obtížné – i v textech – vyjít z šedi průměru a vykročit odvážně jiným směrem.

  4. I’m no longer positive the place you are getting your
    information, however good topic. I must spend some time finding out much more or figuring out more.
    Thank you for wonderful information I used to be in search of
    this info for my mission.

  5. This design is spectacular! You most certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Wonderful job.
    I really enjoyed what you had to say, and more than that,
    how you presented it. Too cool!

  6. Inspіring quest there. Whаt occurred after? Good ⅼսck!

    My web page cheap flights to minneapolis minnesota

  7. Can I just say what a comfort to uncover somebody who genuinely knows what they are discussing over the internet.
    You certainly know how to bring a problem to light
    and make it important. More and more people must look
    at this and understand this side of the story. I can’t believe you aren’t more popular given that you definitely possess the gift.

  8. What a fantastic story I Have recently read! I like such articles which worth reading them twice.
    It is packed with practical info on the discipline, just like
    that one https://makeup-reviews.com/masks/hydrating-bubble-mask/. Thanks a million to this writer for this an unbelievable item!

  9. Man kann entweder in den Coin seiner Wahl direkt investieren und auf Kursgewinne hoffen,
    oder aber indirekt in die Kryptowährung investieren.

  10. I am regular visitor, how are you everybody? This paragraph posted
    at this web page is truly good.

  11. I believe what you posted was actually very reasonable.
    However, think about this, what if you were to create a killer
    post title? I am not suggesting your content isn’t good., however suppose you added something that grabbed
    a person’s attention? I mean Opravdu musí být vaše firma mladá a dynamická?
    | Petra Čaníková is kinda plain. You should look at
    Yahoo’s home page and see how they create article headlines to grab people interested.
    You might add a related video or a pic or two to grab people interested about what
    you’ve written. In my opinion, it might bring your posts a little livelier.

Leave a Reply to Elišák Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>