Dostala se mi nedávno do rukou publikace Obsahový marketing – nakrmte internet svým obsahem. Autoři Josef Řezníček a Tomáš Procházka ji zprvu vydali pod hlavičkou svého Včeliště.cz jako e-book, později vyšla publikace knižně pod záštitou nakladatelství Computer Press. Papír této knize podle mého názoru sluší více.
Systematicky a zeširoka
Máte-li rádi ve věcech řád a systém, kniha Obsahový marketing – nakrmte internet svým obsahem se vám bude určitě líbit. Dodá vám základní přehled, poskytne souvislosti, navede vás správným směrem. To vše přehledně a systematicky:
- od základního seznámení s obsahovým marketingem,
- přes pochopení potřeb cílové skupiny,
- přípravu obsahové strategie,
- až po budování samotného obsahu,
- jeho propagaci a
- vyhodnocování výsledků obsahového marketingu.
Pro jednotlivce i týmy
Autoři přistupují k tématu skutečně komplexně. Jde o první počin o celistvé uchopení obsahového marketingu v češtině, a troufnu si říct, že poměrně zdařilý. Publikace je napsána tak, že se v ní najdou začínající jednotlivci; autoři ale nezapomínají ani na principy přípravy a distribuce obsahu v rámci většího marketingového týmu.
Publikace je vhodná nejen pro amatéry, nebo juniory, kteří s obsahovým marketingem teprve začínají, ale bude určitě přínosná i pro ty, kdo se v oboru pohybují již delší čas.
Množství odkazů v textu na další zdroje dává čtenáři tušit, že je možné v tématu zabrouzdat ještě mnohem hlouběji. Četné názorné ukázky i přílohy se šablonami pro obsahový marketing knize dodávají na praktičnosti. Řada odkazů, šablon a dalšího doplňkového materiálu je čtenářům k dispozici na webu marketingobsahem.cz.
Zpracování
A jestli je něco, co se mi na publikaci nelíbí? Mám snad jen 3 malé výtky:
- Osobně si myslím, že by knize prospělo méně vlastního promování autorů a jejich práce. Respektive by jej bylo možné lépe skrýt do praktických ukázek, aniž by přitom bylo potřeba tolik tlačit na pilu v rámci textu samotného.
- V některých pasážích se autoři poměrně často opakují. Jde zejména o úvodní části publikace, kde je opakování základních informací spíše ke škodě, než k užitku.
- A ano, objevila jsem v textu pár drobných chyb a překlepů. To nemohu kvůli své profesní deformaci nezmínit…
Každopádně tyto nedostatky nejsou důvodem, proč byste do této jedinečné knihy neměli alespoň nahlédnout.
PS: A chcete-li znát můj pohled na obsahový marketing, nahlédněte do bonusové části knihy, kde najdete rozhovory s vybranými českými odborníky na copywriting.
In it something is. I thank you for the help how I can thank?
In it something is and it is good idea. I support you.