Také jste přehlceni informacemi? Kolik slov, čísel, sdělení se na vás za celý den sesype? Ale co když chcete světu sdělit něco skutečně zajímavého? Nebo fádního ale zajímavě? Zkuste infografiky – moderní a účinnou vizualizaci dat.
Proč jsou infografiky tak oblíbené?
- Infografiky vás donutí prezentovat to nejpodstatnější a nejzajímavější. Obsah je stručný, respektive podaný ve zkratce.
- Grafické zpracování obsahu většinou zaujme. Lidé mu budou raději věnovat více času a pozornosti, než obsáhlému, byť strukturovanému textu.
- Obrazové zpracování sdělení bude pro čtenáře lépe zapamatovatelné.
- Infografiky budou lidé ochotněji šířit dále.
Aby byla infografika dobrá
Chcete přijít se zajímavou infografikou? Přejete si zaujmout? Zaměřte se při tvorbě infografiky na následující body:
Cíle
- Co je cílem infografiky? Čeho chcete dosáhnout?
- Jaká je cílová skupina, na kterou míříte?
Obsah
- Vybral/a jsem skutečně to nejpodstatnější?
- Je sdělení stručné?
- Je sdělení snadno srozumitelné?
- Jsou informace správné? Vztahují se ke správným souvislostem?
- Uvádím zdroje, ze kterých čerpám?
Forma
- A co grafika? Je design pěkný, líbivý a profesionální?
- Je uspořádání dat přehledné? Používá stereotypy ve vnímání barev, tvarů apod.?
Místo a čas publikování
- Kde bude infografika prezentována? Na webu nebo v e-shopu?
- Na sociálních sítích? Na kterých? A kdy infografiku zveřejníte?
- Chcete, ať se správně zobrazuje v mobilech a na tabletech? Nebo vyjde v tištěné podobě? Bude se distribuovat e-mailem?
Každá z těchto otázek může mít vliv na úspěch či neúspěch vaší infografiky a naplnění jejich cílů. Příklady z praxe?
Příklady infografik – pečlivě vybíraný obsah, textů poskrovnu
Pro Řeznictví Stiborek a syn jsme ve spolupráci s grafiky společnosti Plus Design & Marketing v roce 2011 zpracovali infografiky doporučující způsoby zpracování jednotlivých druhů vepřového a hovězího masa. Možná si něco podobného pamatujete z některého místního řeznictví. Infografiky se objevily na webu řeznictví i na sociálních sítích.
Pro internetový portál Facemag.cz jsme připravili řadu původních infografik, několik jich bylo přeloženo z angličtiny. K publikování infografik na portále Facemag.cz jsem zpracovávala také doprovodné články. Svůj život si prožily také na Facebooku a na Twitteru.
Pro regionální zpravodajský portál Frenštát.cz vznikla v naší dílně například infografika porovnávající počet registrovaných uživatelů Facebooku na počet obyvatel města Frenštát v porovnání s ostatními městy okresu Nový Jičín.
Infografiky pro společnost Decci (FVE CZECH) jsou primárně určeny pro webovou prezentaci a pomáhají zpřehlednit nabídku služeb představených na webu nebo například strukturu společnosti.
I learned so much from this post. The ability to break down hard to understand ideas is something I really admire.
The writing style had me at hello. Engaged from start to finish, just like a perfect first date.